۱۴۰۳ سي ارديبهشت - 01:31 ب.ظ

ارکستر ملی ایران با اسماعیل واثقی روی صحنه رفت

ارکستر ملی ایران با اسماعیل واثقی روی صحنه رفت
نوای فارس - شایان رسول‌زاده: ارکستر ملی ایران با رهبری اسماعیل واثقی ۲۹ مردادماه در تالار وحدت به روی صحنه رفت. این اجرا با حضور نوازندگان و سپس اسماعیل واثقی رهبر میهمان و امیرمحمد تفتی خواننده با قطعه "شیوه نوشین لبان" به آهنگسازی شیدا و با شعر فروغی بسطامی آغاز شد.

کنسرت ارکستر ملی با قطعه "کیه کیه در میزنه" با آهنگسازی و شعر شیدا ادامه پیدا کرد تا در قطعه سوم علی عابدین و کاوان کریمی تک‌نوازان سنتور در چهارمضراب به آهنگسازی اسماعیل واثقی هنرنمایی کنند.

بخش اول برنامه با قطعات "قرار" و "اختیار دل" با آهنگسازی و شعر عارف قزوینی و "زلف شکن‌شکن" با آهنگسازی و شعر شیدا به پایان رسید.

بخش دوم کنسرت ارکستر ملی بعد از دقایقی تنفس با قطعه فانتزی برای تار و ارکستر به آهنگسازی اسماعیل واثقی و هنرنمایی صبا طبخی تک‌نواز تار آغاز شد و در ادامه قطعات "شب مهتاب" با آهنگسازی و شعر شیدا، "تمنای دل" با آهنگسازی شیدا و شعری از سعدی، "بت چین" با آهنگسازی و شعر شیدا و همچنین قطعه "ماتم سرو" با آهنگسازی و شعر عارف قزوینی اجرا شد.

تمام قطعاتی که در این اجرا نواخته شد توسط اسماعیل واثقی تنظیم‌ شده بود.

ارکستر ملی با گروهی پنجاه و دو نفره با سازهایی از قبیل ویلن، آلتو، ویلنسل، فلوت، فاگوت، کلارینت، ابوا، نی، تار، سنتور، قانون، تنبک، کمانچه هنرنمایی کردند‌. همچنین حسن سهرابی و معصومه سعدی به‌عنوان معاون تولید هنر و آموزش و مدیر داخلی ارکستر ملی در کنار ارکستر ملی بودند‌.

در ادامه می‌توانید عکس‌های شیرین رسام از این کنسرت را ببینید.
 
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q