۱۴۰۳ بيست ارديبهشت - 12:39 ب.ظ

نوای دلنشین دو ساز و دو فرهنگ؛کنسرت کیهان کلهر و اردال ارزنجان برگزار شد

کنسرت کیهان کلهر و اردال ارزنجان برگزار شد
 نوای فارس: کنسرت مشترک کیهان کلهر و اردال ارزنجان به مدت 6 روز از روز 4 اسفندماه تا 10 اسفندماه هر شب در تالار وحدت برگزار می‌شود.

شب سوم این کنسرت با اجرای با شکوه دو نوازه مطرح ایرانی و ترک همره بود. اساس این اجرا بر بداهه‌نوازی‌های کلهر و ارزنجان بر اساس مقام‌های کردی غرب ایران و موسیقی علوی شرق ترکیه شکل گرفته بود.

این دو نوازنده در سکوت تالار وحدت قطعاتی را بر اساس مقام‌های علوی موسیقی ترکیه اجرا کردند. آن‌ها در بین بداهه‌نوازی خود نیز به اجرای قطعاتی از آلبوم "تا بی‌کران دوردست" پرداختند. این بخش نیز با استقبال خوب مردم مواجه شد چراکه مقام‌های علوی ترکیه شباهت و نزدیکی زیادی به موسیقی مقامی کردی ما دارد و این نزدیکی موسیقایی با گوش شنونده‌های این کنسرت بیگانه نبود. تبحر در نوازندگی و درعین‌حال احساس تأثیرگذار دو نوازنده از دو فرهنگ متفاوت شبی به‌یادماندنی را برای حاضران در تالار رقم زد.

کیهان کلهر با بداهه‌نوازی‌های کمانچه که یادآور بسیاری از آوازهای فولکلور کردی بود، بخش عمده‌ای از لحظات اجرا را به دست خود گرفته بود و ساز بائلاما بیشتر به‌عنوان یک ساز همراه و به‌منظور فضاسازی و شکستن فضاهای سنگینی که کمانچه به وجود می‌آورد، نواخته شد.

در ادامه می‌توانید عکس‌های پدرام نظری از این کنسرت را ببینید:
 
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q