۱۴۰۳ سي و يکم ارديبهشت - 03:18 ق.ظ

اختتاميه جشنواره موسيقی كلاسيك تا معاصر با حضور نوازنده اتريشی

اختتاميه جشنواره موسيقی كلاسيك تا معاصر با حضور نوازنده اتريشی
نوای فارس - سمانه سادات امینی: ششمین دوره از جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر، جمعه شب (۱۰ دی‌ماه) با اجراهای پایانی در حضور مهمانان ویژه از حوزه‌های مختلف هنری در تالار رودکی تهران رسما به کار خود خاتمه داد.

از نکات جالب در سالن انتظار شب اختتامیه جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر این بود که برنامه کامل ۶ روز اجرا، در در قالب کتابچه کوچکی در اختیار علاقمندان قرار داده شده بود تا آن‌ها با قطعات و نوازنده‌ها به طور دقیق آشنا شوند.

برنامه شب پایانی به اجرای رسیتال پیانو توسط آلبرت ساسمن نوازنده و هنرمند اتریشی اختصاص داشت.

اجرا با تأخيری كوتاه در حالی آغاز شد که آلبرت ساسمن هنرمند اتریشی با تشویق های حضار در پشت پیانو جای می‌گرفت و ساز خود را برای اجرایی با شکوه در حضور هنرمندان برجسته ایرانی کوک می‌کرد.

پروفسور آلبرت ساسمن (استاد دانشگاه موسيقی و هنرهای نمايشی وين) در بخش اول اين كنسرت سه قطعه سونات از آنتون وبرن و گالینار را روی صحنه برد که پس از هر بخش از این اجراها، تماشاگران حاضر در سالن رودکی به طور آرام و منظم به تشویق او می‌پرداختند.

در ابتداي قطعه سوم مسعود كيميايی (كارگردان سينما) نيز به جمع تماشاگران پيوست و در رديف اول تالار رودکی جای گرفت.

پس از استراحت كوتاه ده دقيقه‌ای، آلبرت ساسمن بار ديگر پشت پيانو نشست و اين‌بار با قطعه "آئوس اتود" اثر Claude Debussy شروع به نواختن کرد.

ديگر قطعات اجرا شده در بخش دوم sonata Nr.5 op.209 و Etude op.18 Nr.3 و Rain-tree Sketch وPreludes Nr.7&8 به ترتیب اثر هنرمندانی چون Bela Bartok ,Toru Takemitsu ,OlivietMessiaenو علیرضا مشایخی بودند.

پس از اجرای اثر علیرضا مشایخی، این آهنگساز مطرح موسیقی معاصر در میان تشویق‌های پی در پی حضار به روی صحنه رفت و به آنان ادای احترام کرد.

این جشنواره به همت گروه موسیقی تهران و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی (انجمن موسیقی ایران) برگزار شد و دبيران هنري اجراهای شش روزه این جشنواره فريماه قوام صدری (موسس گروه موسیقی تهران) و عليرضا مشايخی (استاد و محقق پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و موسس گروه موسیقی تهران) بودند.
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q