۱۴۰۳ بيست و هفتم ارديبهشت - 01:48 ق.ظ

لئونارد کوئن شاعر، نویسنده و خواننده کانادایی در گذشت

لئونارد کوئن شاعر، نویسنده و خواننده کانادایی در گذشت
نوای فارس- مهرنوش قضاوتی: لئونارد کوئن شاعر، ترانه سرا، خواننده و رمان نویس کانادایی در گذشت. لئونارد کوئن در 21 سپتامبر 1934 در مونترآل به دنیا آمد. این شاعر که محتوای اشعارش روابط میان فردی، دین و انزوا بوده اولین مجموعه اشعارش را به نام «بگذار با اسطوره ها رقابت کنیم» در سال 1956 در مونترآل منتشر کرد. اولین رمان او نیز در سال 1963 وارد کتاب فروشی ها شد.

کوئن نویسنده 11 عنوان کتاب شعر و رمان نظیر «جعبه ادویه زمین»، «بازی مطبوع»، «گل هایی برای هیتلر»، گمشدگان زیبا»، «پارازیت هایی از بهشت» بوده است. او موفق شد در سال 2011 جوایز شاهدخت آستوریاس را که یکی از معتبر ترین جوایز ادبی اسپانیا است، دریافت کند. این جایزه به علت مجموعه آثار او که بر سه نسل در سراسر جهان تاثیر گذار بوده است به او تعلق گرفت. هیات داوران جایزه پرنس آستوریاس درباره او گفته اند: او تصویری آفریده است که در آن، شعر و موسیقی در هم آمیخته اند و آن ها به چیز گران بهای تغییرناپذیری بدل شده اند.

او آخرین کتاب خود را به نام «اشعار و ترانه ها» در سال 2011 منتشر کرده است.

کوئن که به عنوان شاعر و نویسنده شناخته می شد در دهه 1960 میلادی در سن 33 سالگی فعالیت خوانندگی خود را آغاز نمود. او به خاطر سبک متفاوت خواندن و ترانه های عاشقانه غمگینش شهرت جهانی پیدا کرد.

در سال 2009 این خواننده در حال اجرا روی صحنه از هوش رفت و پس از بستری در بیمارستان اسپانیا، دلیل این اتفاق مسمومیت غذایی اعلام شد. او چند ماه پس از این حادثه به دلیل آسیب دیدگی ستون فقراتش تور اروپا ی خود را لغو کرد.

کوئن در مراسم گرمی سال 2010 جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد و به مناسبت سن 80 سالگی او کتاب «لئونارد کوئن: همه او را می شناسند» منتشر شد.

این نویسنده،ترانه سرا و خواننده موفق دیروز، 10 نوامبر 2016، در گذشت.

او آلبوم های موسیقی Songs of Leonard Cohen، Songs from a Room، Songs of Love and Hate، New Skin for the Old Ceremony، Death of a Ladies' Man، Recent Songs، Various Positions، I'm Your Man،The Future، Ten New Songs،Dear Heather،Old Ideas را از سال 1967 تا سال 2012 منتشر کرده است.

Popular Problems آخرین آلبوم لئونارد کوئن است که در سال 2016 وارد بازار موسیقی شد.
 منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q